Wady i zalety organizowania wesela w hotelu

Kiedy twoja partnerka powie wymarzone „tak”, po tym, jak emocje opadną, trzeba zabrać się za organizowanie wesela. Zwykle to właśnie wybór weselnej sali budzi najwięcej wątpliwości – w mieście, czy poza miastem? W hotelu czy niezależnym budynku? Pytania mnożą się w nieskończoność. Tymczasem my przygotowaliśmy dla ciebie zestawienie zalet i wad wynajmowania sali weselnej w hotelu.

Różnorodność ofert
Pierwszą rzeczą, jaka przychodzi na myśl jest różnorodność ofert. Możemy potraktować ją zarówno jako zaletę, ale także jak i wadę. Zaletą ogromnego wyboru miejsc jest fakt, że np. można negocjować ceny i walczyć o swoje warunki. Jeśli jeden hotel nie spełni naszych wymagań, znajdziemy inny, który się tego podejmie. Minusem różnorodnych ofert jest to, że… jest ich za dużo. Organizowanie ślubu kosztuje nas zarówno mnóstwo pieniędzy, jak i nerwów, dlatego często zmęczeni szukaniem jesteśmy w stanie wziąć hotel pierwszy z brzegu i nie zastanawiać się za długo na jakością usług. A tego chcemy uniknąć.

Zalety
Na co zatem zwrócić uwagę? Niewątpliwą zaletą organizowania wesela w hotelu są wszystkie usługi, które nam oferuje i to na miejscu. Nie trzeba martwić się cateringiem czy noclegiem dla gości, wszystko znajduje się w jednym budynku. Na pewno na liście zaproszonych gości będą tacy, którzy przyjadą na to wydarzenie z daleka i to w gestii Pary Młodej jest zapewnienie im noclegu przynajmniej na czas wesela. Można oczywiście rozlokować część gości po domach rodziny i przyjaciół, ale nie zawsze to dobre rozwiązanie. W ofercie hotelowej zwykle apartament dla nowożeńców dostaje się w prezencie, a pokoje dla gości ze sporą zniżką. Kolejnym punktem, o który nie musimy się martwić to parking. Niby niepozorna rzecz, ale jeśli organizujemy wesele na 250 osób i połowa z nich przyjedzie swoimi samochodami, robi się spore zamieszanie. Oczywiście, wiele zależy od wielkości hotelu, ale zazwyczaj parking dla gości również jest w cenie. Podobnie rzecz ma się z usługami dodatkowymi, np. kącikiem dla dzieci. "Mali goście" również stwarzają problemy natury logistycznej (szybko się męczą, zasypiają, odciągają całą uwagę rodziców). Wynajmując salę weselną w hotelu najczęściej nie płacisz nic za dzieci do 6 roku życia, natomiast za te do 12 roku życia płaci się połowę ceny.

Minusy
Jeśli wynajmujesz salę w hotelu w dużym mieście, może się zdarzyć, że nie będzie miejsca by odpocząć i przejść się na spacer po świeżym powietrzu. Przez to odpadnie także możliwość sesji w plenerze – chociaż to nie reguła, czasem hotele aranżują pomieszczenia właśnie pod sesje zdjęciowe. Nie ma się także co łudzić, cały hotel nie będzie na tę noc tylko nasz i zapewne napotkamy inne osoby, które obecnie tam przebywają.
 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 659 452

E-mail: kontakt@kapitancichocki.pl

Nasza strona pomoże Państwu w wyborze miejsca zarówno na rodzinne uroczystości takie jak ślub czy komunia, ale też będzie poradnikem po najlepszych miejscach noclegowych i relaksacyjnych w Krakowie.